Asiointipiste

Arvoisa Pelkosenniemen kunnan asukas

Haluamme kehittää kunnan Asiointipisteen toimintaa kuntalaisiamme kuunnellen. Tähän liittyen toteutamme  kyselyn Asiointipisteen kehittämisestä. Kyselyyn voitte vastata anonyymisti, eivätkä yksittäisen vastaajan mielipiteet tai tiedot ole tunnistettavissa.

Vastauslomakkeita löydätte kunnanvirastolta, kaupalta, baarilta, terveyskeskuksesta, apteekista, Sinipulssilta, kirjastosta, neuvolasta, järjestötilasta, Sykkeeltä sekä Pyhältä  Naavasta ja Pyhän Tähdestä.

KYSELYN PALAUTUS KUNNANVIRASTOLLE ASIOINTIPISTEESEEN VIIMEISTÄÄN PERJANTAINA 20.12. KLO 15.00 MENNESSÄ.

KIITOKSEKSI OSALLISTUMISESTANNE KYSELYYN SAATTE PELKOSENNIEMI-TUUBIHUIVIN JA VOITTE LISÄKSI OSALLISTUA PELKOSENNIEMI-MUKIN ARVONTAAN!
Arvonta suoritetaan loppiaisen jälkeen ja voittajalle ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Jätättehän nimenne ja yhteystietonne palauttaessanne vastauksen Asiointipisteelle, näin varmistatte osallistumisen arvontaan. 🙂

Asiointipisteen aukiolot jouluna ja vuodenvaihteessa

Suljettu maanantain 23.12. – keskiviikon 1.1.2020 välisen ajan (kunnanhallitus 3.12. 2019 § 289). Palvelemme jälleen 2.1. 202 alkaen.

Asiakirjoja voitte jättää kunnanviraston ulko-oven luona olevaan postilaatikkoon tai vaihtoehtoisesti lähettä ne omakustanteisesti Kelaan. Osoite: Pohjoinen vakuutuspiiri Kela, PL 90, 90056 KELA

 

Asiointipiste on avoinna:
ma–to klo 9.30-11.00 ja 12.00-15.00
pe 9.30-11.00 ja 12.00-14.00

Palvelusihteerin puhelinnumero on 040 507 6286
Asiointipisteessä asukkaat voivat hoitaa asiansa Kelan, Verohallinnon, maistraatin, TE-palveluiden ja kunnan kanssa. Asiointipisteestä saa lomakkeita ja siihen voi jättää asiakirjoja ja niiden liitteitä toimitettavaksi em. viranomaisille.

 

Asiointipisteen etäpalvelut

Käytössä myös Asiointipisteen etäpalvelu, jonka suojatun videoyhteyden välityksellä saa em. tahojen asiantuntijapalveluita. Etäpalveluun on käytettävissä oma huoneensa, jossa asiansa voi toimittaa yksityisyyttään loukkaamatta.

Asiointia varten mukaan tulee ottaa henkilöllisyystodistus ja verkkoasiointitunnukset (pankkitunnukset), joilla pääsee kirjautumaan viranomaisten sähköisiin palveluihin.

Mitä etäpalvelu on?
http://vm.fi/etapalvelut
Katso video etäpalvelusta.
https://www.youtube.com/watch?v=oKt16KiJqrE&feature=youtu.be

 

 

http://www.kela.fi/

  • Hakemusten vastaanotto
  • Opastusta verkkopalveluissa
  • Etäpalvelut
  • Kelan esitteet ja lomakkeet

Henkilökohtaista palvelua saat Kelan Sodankylän ja Kemijärven toimistoissa.

Asiakirjat Kelaan voi toimittaa myös omakustanteisesti.
Osoite: Pohjoinen vakuutuspiiri Kela, PL 90, 90056 KELA

Lisätietoa Kelan palveluista
https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat

 

http://www.maistraatti.fi/

  • Ohjaus sähköisiin palveluihin
  • Lomakkeet
    Maistraatin palvelut eivät ole käytettävissä loppuvuonna 2019.

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/

  • Verkkopalveluiden yleisesittely
  • Yhteydenottopyyntö TE-toimiston Oma asiointi –palveluun

 

www.vero.fi

  • Asiointi asiakaspäätteellä (tietokoneella) hakien tietoja Verohallinnon verkkosivuilta.
  • Todistusten tilaaminen vero.fi-sivuilta. Osa todistuksista tilataan puhelimitse ja osan voi tilata sähköisesti.
  • Ohjausta varsinaista verotusneuvontaa varten Verohallinnon ao. palvelunumeroon.
  • Verohallinnon asiantuntijan palvelut etäpalveluna asioissa, jotka koskevat maatilojen sukupolvenvaihdosta, henkilöverotuksen ennakkoratkaisuja sekä perintö- ja lahjaverotuksen ennakkoratkaisujen asiantuntijaneuvontaa. Ennen etäyhteyden avaamista asiakas ohjataan soittamaan Verohallinnon palvelunumeroon. Verohallinnon virkailija varaa asiakkaalle etäpalveluajan, mikäli asia ei puhelinneuvonnassa ratkea.
  • Lomakkeiden tulostus Asiointipisteen asiakaspäätteeltä sekä Verohallinnolle tarkoitettuja asiakirjojen toimittaminen Asiointipisteen kautta.

Asiointipisteen itsepalvelupäätteet ovat käytettävissä kunnanviraston aukioloaikoina päivittäin klo 9.00–15.00.

Asiointipisteen ollessa suljettuna voitte asioida palveluntarjoajien omissa toimipisteissä tai heidän verkkosivuillaan.