Asiointipiste

Julkiset palvelut yhdestä paikasta.
Asiointipiste on kunnan ylläpitämä julkisen hallinnon yhteinen asiakaspalvelupiste.

Asiointipiste on avoinna:
ma–to klo 9.30-11.00 ja 12.00-15.00
pe 9.30-11.00 ja 12.00-14.00
Ilmoitamme poikkeuksista erikseen.

Palveluneuvojan puhelinnumero on 040 507 6286 (numero ei käytössä toistaiseksi, ota yhteyttä suoraan kunnanvirastoon)
Asiointipisteessä asukkaat voivat hoitaa asiansa Kelan, Verohallinnon, maistraatin, TE-palveluiden ja kunnan kanssa. Asiointipisteestä saa lomakkeita ja siihen voi jättää asiakirjoja ja niiden liitteitä toimitettavaksi em. viranomaisille.

Asiointipisteen etäpalvelut

Käytössä myös Asiointipisteen etäpalvelu, jonka suojatun videoyhteyden välityksellä saa em. tahojen asiantuntijapalveluita. Etäpalveluun on käytettävissä oma huoneensa, jossa asiansa voi toimittaa yksityisyyttään loukkaamatta.

Asiointia varten mukaan tulee ottaa henkilöllisyystodistus ja verkkoasiointitunnukset (pankkitunnukset), joilla pääsee kirjautumaan viranomaisten sähköisiin palveluihin.

Mitä etäpalvelu on?
http://vm.fi/etapalvelut
Katso video etäpalvelusta.
https://www.youtube.com/watch?v=oKt16KiJqrE&feature=youtu.be

 

 

http://www.kela.fi/

  • Hakemusten vastaanotto
  • Opastusta verkkopalveluissa
  • Etäpalvelut
  • Kelan esitteet ja lomakkeet

Henkilökohtaista palvelua saat Kelan Sodankylän ja Kemijärven toimistoissa.

 

http://www.maistraatti.fi/

  • Ohjaus sähköisiin palveluihin
  • Lomakkeet

 

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/

  • Verkkopalveluiden yleisesittely
  • Yhteydenottopyyntö TE-toimiston Oma asiointi –palveluun

 

www.vero.fi

  • Asiointi asiakaspäätteellä (tietokoneella) hakien tietoja Verohallinnon verkkosivuilta.
  • Todistusten tilaaminen vero.fi-sivuilta. Osa todistuksista tilataan puhelimitse ja osan voi tilata sähköisesti.
  • Ohjausta varsinaista verotusneuvontaa varten Verohallinnon ao. palvelunumeroon.
  • Verohallinnon asiantuntijan palvelut etäpalveluna asioissa, jotka koskevat maatilojen sukupolvenvaihdosta, henkilöverotuksen ennakkoratkaisuja sekä perintö- ja lahjaverotuksen ennakkoratkaisujen asiantuntijaneuvontaa. Ennen etäyhteyden avaamista asiakas ohjataan soittamaan Verohallinnon palvelunumeroon. Verohallinnon virkailija varaa asiakkaalle etäpalveluajan, mikäli asia ei puhelinneuvonnassa ratkea.
  • Lomakkeiden tulostus Asiointipisteen asiakaspäätteeltä sekä Verohallinnolle tarkoitettuja asiakirjojen toimittaminen Asiointipisteen kautta.

Asiointipisteen itsepalvelupäätteet ovat käytettävissä kunnanviraston aukioloaikoina päivittäin klo 9.00–15.00.

Asiointipisteen ollessa suljettuna voitte asioida palveluntarjoajien omissa toimipisteissä tai heidän verkkosivuillaan.